09-03-2019 - Vola al Pic de l'Infern
10-03-2019 - La Serrera des de Ransol
10-03-2019

Remuntem la vall de Remuñe però de seguida deixem el fons de vall principal i anem fent diagonal ascendent cap a l'esquerra per anar a veure si podem pujar a la Tuca de Literola.
Passem un llom que no ens deixa veure si tindrem èxit i unes traces velles ens animen!!
Per les canals no arribarem enlloc (o això creiem perquè no ens hi hem fixat bé...) però hi ha una pala que ens deixarà pujar fins a la carena.
Cada vegada s'inclina més el terreny i al final decidim posar crampons, no per la neu dura, sino perquè les herbes treuen el nas.

Arribem a la carena. Per arribar al cim ens queden 100 i pico metres a peu i per neu primavera. Ens fa mandra i ho matem aquí.
Estem una estona pensant si baixar cap a Literola i fer circular però tenim una gateta a casa que ens espera, així que no ens entretenim i cap avall.
De baixada ens adonem que hi ha una canal que puja fins a la mateixa tuca de Literola i que sembla factible. (per un altre dia!!)

Trobem neu primavera, neu sucre, neu sucre amb una fina capa trasnformada i encrostada, i neu POLS!!!

(al final no ha servit de gaire tornar aviat a casa perquè la gateta no ha aparegut, però s'havia d'intentar...)

Llanos del Hospital

Deixem la vall principal i anem fent diagonal cap al cim

Vall de Remuñe

Obrint traça per neu pols

canals de la carena on anem...